Bakan Yardımcısı Erdem, Edirne´de Roman Çalıştayı´na katıldı  
Bakan Yardımcısı Erdem, Edirne´de Roman Çalıştayı´na katıldı

Bakan Yardımcısı Erdem, Edirne´de Roman Çalıştayı´na katıldı

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, eğitim faaliyetlerine ilgi duymayan, okulla kurulması gereken bağı oluşturulmamış Roman çocuklarının gelecekteki eğitim düzeylerinin düşük kaldığını belirterek, "Yetişkin olduklarında, gerek toplumsal hayata uyum sağlama gerekse iş piyasasına girmede, bir işe sahip olma gibi hususlarda önemli güçlükler yaşamaktadırlar." dedi.

Bakan Yardımcısı Erdem, Edirne´de Roman Çalıştayı´na katıldı

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, Trakya Üniversitesinde düzenlenen, okula uyum sorunu yaşayan Roman öğrencilerin sorunlarının ele alınacağı Roman Çalıştayı´nda yaptığı konuşmada,  Romanların, yüz yıllardır Türkiye´nin kültürel yapısını meydana getiren, bu toprakların kadim sakinleri olduğunu söyledi.
 
Roman toplumunun ortalama eğitim düzeyinin ulusal ortalamanın altında olduğunu belirten Erdem, şunları kaydetti: "İlköğretim düzeyinde ve daha üst eğitim aşamalarında okula kayıt olan Roman çocuklarının okulu terk oranlarının yüksek düzeyde gerçekleştiğini yapılan araştırmalardan biliyoruz. Eğitim faaliyetlerine ilgi duymayan, okulla kurulması gereken bağı oluşturulmamış Roman çocuklarının gelecekteki eğitim düzeyleri düşük olmakta, yetişkin olduklarında gerek toplumsal hayata uyum sağlama gerekse iş piyasasına girmede, bir işe sahip olma gibi hususlarda önemli güçlükler yaşamaktadırlar. Roman Strateji Belgesi´ne göre bunun en önemli nedeni velilerin karşı karşıya kaldıkları sosyo-ekonomik güçlüklerdir. Bir eğitim sisteminin kalitesi dezavantajlı kesimlerdeki çocuklara verilen destekle ilgilidir. Biz attığımız adımları bu bilinçle atmak istiyoruz, farklılıklarımızın zenginliğimiz olduğu düşüncesiyle ayrımcılıkla mücadele ederek tüm çocuklarımıza ulaşmamız gerektiğini biliyoruz."
 
Temel Eğitim Genel Müdürü Cem Gençoğlu ise eğitimin temel hedeflerinden birisinin mutlu bireyler yetiştirmek olduğunu belirtti. Bilgiye ne kadar vakıf olunursa olunsun, bilgi ve mutluluğun bir arada olmadığı zaman başarılı olunamayacağının altını çizen Gençoğlu, "Eskiden öğrencinin okula hazırlanmasından bahsediliyordu ama artık modern eğitim anlayışı okulun da öğrenciye hazırlanması gerektiği konusunda bir ittifak halindedir. Okullar da öğrencilerin içerisinde bulunduğu kültüre nasıl adapte olmalı, bu kültürle kendisi arasında nasıl ilişki kurması gerektiği sorusuna cevap vermek zorundadır. Bu anlamda öğrencinin sadece akademik başarısını değil, yaşam becerilerini de sürece dahil etmeliyiz." diye konuştu.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.